Tilaus- ja toimitusehdot

Tilaaminen

Kiinatukun verkkokaupan tuotteiden tilaamiseen ei vaadita erillistä rekisteröitymistä palveluumme.

Tuotteita tilaava asiakas vastaa tilaamisen yhteydessä antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Tilaamisen yhteydessä asiakkaan on ilmoitettava vähintään etunimi, sukunimi, katuosoite, postitoimipaikka, postinumero, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Jos tuotteita tilaava asiakas ei ole täysi-ikäinen eli henkilö on alle 18 vuotias, hänen tulee pyytää holhoojansa suostumus tuotteiden tilaamiseen. Tällöin tilauslomakkeessa tulee ilmoittaa holhoojan nimen lisäksi myös hänen sähköpostiosoitteensa. Kaupanteon yhteydessä saatavat asiakastiedot ovat ehdottoman luottamuksellisia ja niitä käsitellään tietosuojaselosteemme mukaisesti

Maksutehdot ja toimitustavat

Verkkokaupassamme on mahdollista käyttää useita maksutapoja. Tilauksia ei käsitellä ennen maksun rekisteröitymistä, pl. laskulla maksettaessa.

Verkkopankit

Verkkopankki-maksutapaa voi käyttää, mikäli asiakkaalla on tili ko. pankissa ja tiliin verkkopankkitunnukset. Verkkopankeista valittavissa ovat:

Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, Osuuspankki, POP-Pankki, S-Pankki, Säästöpankki ja Ålandsbanken.

Maksupalvelun tarjoaja:
Checkout Finland Oy,
2196606-6
Hämeenkatu 6 A
33100 TAMPERE
Finland
asiakaspalvelu@checkout.fi
Puh. 0800 552 010 (ma-su 6.00-23.00)

Palvelun kuvaus

Checkout on kotimainen maksunvälityspalvelu, joka tarjoaa maksutavat kauppiaille verkossa, mobiilissa ja myymälässä. Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista.

Tutustu tarkemmin Checkout.fi maksuehtoihin osoitteessa: https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot

Tilisiirto / Maksutiedot sähköpostiin

Pankkisiirrolla maksettaessa asiakas saa maksutiedot sähköpostitse tilauksen jälkeen. Maksutiedoissa on mukana viitenumero, jota tulee ehdottomasti käyttää maksun yhteydessä tilauksen ja maksun yhdistämiseksi. Tilausta ei käsitellä ennen kuin maksu rekisteröityy täysimääräisenä. Mikäli tekee useita tilauksia ja valitsee maksutavaksi tilisiirron, tulee jokainen tilaus maksaa sille kohdistetulla viitenumerolla ja summalla, jotta maksut rekisteröityvät. Mikäli viitenumero ja/tai summa ovat virheelliset, voi maksu jäädä rekisteröitymättä ja tilaus odottamaan maksun suoritusta.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokortti

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat 

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay, Masterpass ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Laskulla

Maksettaessa laskulla, toimii laskuttaminen Klarna AB (publ) kautta. Laskulla maksettaessa perimme 5€ käsittelymaksun. Laskulla maksettaessa tuote tulee tilata väestörekisteristä löytyvään osoitteeseen ja tilausta tehdessä tulee myös antaa joko henkilötunnus tai yrityksen Y-tunnus. Klarna Suomi Oy vastaa maksujen perinnästä laskulla maksettaessa.

PayPal

Maksu rekisteröityy välittömästi. Maksu on mahdollista suorittaa joko Paypal-tilin saldon kautta tai Paypalin kautta luottokortilla. Palvelulla maksettaessa maksusuoritus rekisteröityy välittömästi.

Henkilötietojen käsittely

Tilaamisen yhteydessä asiakkaasta tallennetaan seuraavat tiedot asiakasrekisteriin: nimi, osoite, puhelinumero, sähköpostiosoite, sekä asiakkaan IP -osoite.

Asiakkaalle ei lähetetä suoramarkkinointia ilman asiakkaan antamaa hyväksyntää.
Verkko- ja luottokorttimaksuista järjestelmämme ei kerää tili tai luottokorttitietoja.
Käsittelemme asiakkaiden henkilötietoja Kiinatukun tietosuojaselosteen mukaisesti.

Toimitusaika / Vakuutus

Kun maksusuoritus on rekisteröity, tilauksen käsittely käynnistyy. Tilauksen käsittelyaika on tavallisesti 1-4 vuorokautta. Postin kulkuun menevä aika on 7-21 vuorokautta, jolloin tavallinen toimitusaika lentopostitse Kiinasta on 1-3 viikkoa. Poikkeuksena tähän ovat kampanjatuotteet, joilla voi olla kampanjakohtainen toimitusaika, joka on mainittu kampanjasivulla. Suuremmat paketit toimitetaan asiakkaan postitoimipaikkaan. Pienemmät paketit toimitetaan suoraan asiakkaan postilaatikkoon. Postilaatikkoon toimitettavan paketin paksuus on max. 3cm. Kiinatukku ei vastaa kolmansien osapuolien aiheuttamista toimitushäiriöistä tai viivästyksistä (esim. posti, tavarankuljettajien kuten Finnairin tai SAS:n lakko tms.)

Peruutus- ja palautusoikeus

Kaikilla Verkkokauppa Kiinatukun tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus alkaen tuotteen vastaanottopäivästä. Palautettavan tuotteen on oltava ehjä, pakkauksen sekä tuotteen on oltava uudelleenmyyntikuntoisia ja mukana on toimitettava sama sisältö kuin alkuperäispakkauksessa.

Tilauksen voi perua ennen kuin se on ehditty postittaa. Tilauksen voi perua olemalla yhteydessä asiakaspalvleuumme. Jos tilaus on ehditty postittaa, ei tilauksen peruuttaminen ole mahdollista, mutta tuotteilla on kuitenkin 30 päivän palautusoikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien.

Kulut noutamattomista ja tullaamattomista lähetyksistä

Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai tullausselvityksen tekemättä jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen peruuttaminen. Noutamatta jätetyistä ja tullaamattomista paketeista perimme edestakaiset toimituskulut asiakkaalta (5,90€/lähetys).

Kiinasta tilatut tuotteet tulee tulliselvittää ja noutaa Postista. Palautus tulee tehdä Kiinatukun palautusohjeiden mukaisesti Matkahuollon kautta. Palautusohjeita noudattamalla palauttamisesta koituneita toimituskuluja ei peritä. Mikäli maksoit lähetyksestä ALV:n tullauksen yhteydessä, hyvitämme ALV:n pankkitilillesi palautuksen saapuessa vastaanottokeskukseemme.

Jokainen tuotepalautus tulee paketoida huolellisesti ohjeiden mukaisesti. Paketoidessa tulee käyttää herkimpien komponenttien vaativaa suojausta. Edellytämme myös, että kaikki tuotteen mukana tullut materiaali, kuten tuoteseloste, manuaalit, ja rekisteröintilomakkeet palautetaan samassa paketissa alkuperäiskuntoisina. Pakettiin tulee liittää takuu- / palautuslomake.

Kiinatukku ei vastaa ohjeiden vastaisesti tehdystä palautuksesta ja pidättää oikeuden periä virheellisestä palautuksesta käsittelykulun. Kiinatukku tai sen yhteistyökumppanit eivät koskaan lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja. Kiinatukku ei voi käsitellä palautuksia, joihin ei ole liitetty takuu- / palautuslomaketta.

Pääsääntöisesti asiakas voi käyttää Kiinatukun Matkahuollon kanssa tekemää asiakaspalautussopimusta, jolloin Matkahuolto perii palautuslähetysten postikulut suoraan Kiinatukulta. Palautus on asiakkaalle maksuton, kun se tehdään Kiinatukun ja Matkahuollon palvelusopimusta hyödyntäen. Kiinatukun palautusosoitteen ja asiakaspalautustunnuksen saa täyttämällä takuu- / palautuslomakkeen.

Ulkomaantilauksissa (Kohdemaa muu kuin Suomi tai Ruotsi) asiakas maksaa palautuksesta aiheutuvat postikulut kumpaankin suuntaan.

Mikäli kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Takuu

Mikäli tuote vioittuu takuuaikana, asiakkaalla on mahdollisuus toimittaa se Kiinatukulle korjausta tai vaihtoa varten. Takuuaika on ilmoitettu aina erikseen tuoteselosteessa. Takuuvaihto tapahtuu Kiinatukun ja Matkahuollon välisen asiakaspalvelusopimuksen välityksellä ja vaihtoprosessissa kestää normaalisti 2-5 viikkoa. Pyrimme korjaamaan ensisijaisesti laitteen. Mikäli korjaus ei onnistu, toimitamme vastaavan laitteen asiakkaalle. Korjatun tai uuden korvaavan tuotteen toimitus asiakkaalle on maksuton. Asiakkaan tulee tarkistaa huolellisesti tuotteen kunto ennen takuupalautusta. Kaikki takuupalautukset testataan Kiinatukun toimesta ennen tehtaalle lähettämistä ja Kiinatukku pidättää oikeuden periä virheellisestä vikakuvauksesta johtuvasta palautuksesta 40€ suuruisen vianetsintäpalkkion.

Takuun puitteissa tehty korjaus tai vaihto uuteen tuotteeseen ei pidennä alkuperäista takuuaikaa.

Tuotetta tulee aina käyttää valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Jos tuotteen vioittumisen tai rikkoutumisen aiheuttaa tapaturma, tuotteen vääränlainen käyttö tai muu asiakkaan tai hänen läheisensä toiminta, takuu ei sido Kiinatukkua. Ohjelmien, virusten tai sähkökatkojen aiheuttamat vahingot, ukkosvauriot, välilliset vahingot, tuotteiden väärinkäyttö tai muu ohjeiden laiminlyönti, mukaan lukien asiakkaan puolesta sattunneet asennusvirheet tai fyysiset tuotteen rikkoutumiset eivät ole takuun perusteella korvattavia vahinkoja. Tuotetta tulee käyttää aina maadoitetussa pistorasiassa. Erilaisten komponenttien suorituskykyä nostavien lisävarusteiden tai ohjelmien käyttö aiheuttaa takuun umpeutumisen. Kiinatukku tai sen yhteistyökumppanit eivät koskaan lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja. Kiinatukku ei vastaa ohjelmien tai laitteiden yhteensopivuudesta muualta kuin Kiinatukusta hankittujen laitteiden tai ohjelmistojen kesken, ellei siitä ole annettu erillistä takuuta.

Kiinatukun asiakaspalvelu vastaa takuuasioihin liittyviin kysymyksiin.

Kiinatukku ei vastaa ohjeiden vastaisesti tehdystä palautuksesta ja pidättää oikeuden periä virheellisestä palautuksesta käsittelykulun. Ilman takuu- / palautuslomaketta lähetettyjä palautuksia ei voida käsitellä.

Mikäli kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Tietojen oikeellisuus

Kiinatukku ei vastaa tuotteiden teknisten tietojen oikeellisuudesta ja pidättää oikeuden muuttaa tietoja.

Vastuuvapauslauseke

Kiinatukku ei vastaa tuotteiden käytön seurauksena aiheutuvista vahingoista, kuten peruutustutkan käytöstä huolimatta tapahtuneesta kolarista tai alkometrin käytöstä huolimatta saaduista sakoista.

Force Majeure

Kiinatukku pidättää oikeuden perua kaupan, jos hinnoittelussa tai järjestelmässä on sattunut virhe tai mikäli tavarantoimittaja ei pysty toimittamaan tilattua tuotetta kohtuullisessa ajassa. Kohtuullisena aikana käytetään verkkokaupasta annetuissa ohjeissa määrättyä 30 päivää.

Asiakkaiden luoma sisältö ja arvostelut

Tuotesivuilla esiintyvät asiakkaiden arvostelut, kuvat ja videot, eivät edusta Kiinatukun näkemyksiä tai kantaa mihinkään tuotteisiin, ihmisiin, organisaatiohin tai Kiinatukkuun itseensä. Tuotteiden ja palveluiden mahdollinen toimivuus ja/tai viallisuus perustuu tuotesivun ja pakkauksessa mukana annettuun tietoon. Asiakkaiden tekemät arvostelut, kuvat ja videot edustavat vain kyseisen asiakkaan näkökulmaa.

Jos tuotteen arvostelussa asiakas todennut esimeriksi yhteensopivuuden jonkin toisen laitteen kanssa, josta ei ollut mainintaa tuotteen kuvauksessa, ostopäätöstä ei voi perua sillä perusteella, että tuote ei toiminutkaan asiakkaan arvostelussa mainitun laitteen kanssa. Sama pätee myös tuotteiden kestävyyteen ja muihin ominaisuuksiin, jos esimerkiksi asiakas tiputtaa tuotteen videolla lattiaan ja tuote pysyi ehjänä, asiakkaan lisäämä video ei edusta tuotteen kestävyyttä normaalikäytössä.

Kiinatukulla on lupa käyttää ilman erillistä korvausta asiakkaiden tuottamaa tekstiä sekä kuva- ja videomateriaalia omassa markkinoinnissaan esimerkiksi uutiskirjeissä, näytteissä tai nettisivuilla. Jos asiakkaan tuottamaa materiaalia käytetään hyväksi markkinoinnissa, markkinointimateriaalin katsotaan edustavan Kiinatukun näkökulmaa ja tuotteen ja palvelun ominaisuuksia.

Yleistä

Kiinatukkua hallinnoi Hongkongiin perustettu, suomalaisomisteinen Digi Electronics Limited.

Toimitusehdot on päivitetty 19.07.2020